Drobnosti, ktoré negatívne ovplyvňujú váš SPÁNOK: Nedajte im šancu!


Ak sa vám nedarí zaspať, na vine môžu byť väčšie partnerské problémy aj nezhody v práci. No vedeli ste, že za spánkovými problémami môže byť aj prílišné premýšľanie či drobné nezhody v rodine?

1. Príliš premýšľate

Všimli ste si, že ak s niekým komunikujeme alebo si vymieňame textové správy, často nad odpoveďou premýšľame až príliš? Dokonca sa môže stať, že nad správnou reakciou premýšľame aj potom, ako sa konverzácia ukončí.

Možno sa to stalo aj vám - písali ste si na Facebooku s kamarátkou a dostali ste sa do menšieho konfliktu. Nevedeli ste, ako na to zareagovať a konverzáciu ste ukončili. Správy vám však doslova nedali spať. Napadajú vám veci ako: "Ako som mala zareagovať?", "Čo som jej mala napísať, aby sa to nezvrtlo do hádky?" - a presne to môže byť dôvodom vašej nespavosti. 

2. Negatívne myšlienky

Ak sa počas dňa zaťažujete negatívnymi myšlienkami, váš mozog sa nedokáže uvoľniť a vy nezaspíte. Koľkokrát si počas dňa poviete, že je niečo zlé, otravné či nepodarené? Alebo všetko a všetkých hodnotíte negatívne? Takéto myšlienky vám iba škodia. Snažte sa do svojho života vniesť pozitívne a príjemné myšlienky a uvidíte, že sa tým zlepší nielen váš spánok, ale aj celková kvalita života.

3. Povinnosti a stres

Máte mnoho povinností, na všetko hovoríte ÁNO a často sa vám stáva, že nič nestíhate? Aj to môže byť príčinou nekvalitného spánku. Ak ste počas dňa v neustálom strese a napätí, iba ťažko môžete čakať, že sa vaša hlava večer upokojí a vy dosiahnete hlboký spánok. Naučte sa hovoriť nie a berte si na seba iba toľko, koľko reálne dokážete zvládnuť.

Zdroj: Bustle.com