Po týchto LOW-CARB pochúťkach sa nemusíte cítiť previnilo


Nízkokalorická diéta sa dnes teší veľkej popularite kvôli jej dobrým výsledkom. Pomôže vám schudnúť, zlepšiť krvný cukor či zvýšiť dobrý HDL cholesterol. Sú však chvíle, kedy si chceme "mlsnúť" aj napriek prísnej diéte. Prinášame vám zopár tipov, na ktorých si môžete pochutiť bez toho, aby vám pokazili výsledky diéty.

Cheddarové čipsy

Syr cheddar je všestrannou low-carb pochúťkou, ktorá obsahuje na 28 g svojej hmotnosti len 4 kalórie. Na prípravu čipsov stačí syr nakrájať na tenké plátky a poukladať ich s dobrými rozostupmi na papier na pečenie. Plátky dajte zapiecť na 30 minút pri teplote 150°C a večerné mlsanie máte hotové.

Čerstvá zelenina s tzatziki omáčkou

Tzatziky pochádzajú z Grécka a na ich prípravu vám postačia 3 ingrediencie: jogurt, uhorka a cesnak. Uhorku nastrúhajte do misy a zalejte jogurtom. Následne pridajte očistený a roztlačený cesnak. Všetko dôkladne premiešajte a máte hotovo. Vedeli ste, že 2 polievkové lyžice (30 gramov) obsahuje len 8 kalórií? Do omáčky si môžete namáčať známu low-carb zeleninu ako brokolica alebo mrkva.

Plnené avokádo

Avokádo je superfood dnešnej doby. Jeden plod strednej veľkosti síce obsahuje 48 kalórií, no 36 z toho pochádza z vlákniny, ktorú naše telo netrávi ani nevstrebáva. Plnené avokádo pripravíte jednoducho. Stačí ho prekrojiť, vyňať kôstku a naplniť obľúbenou plnkou. Odporúčame vám tuniakový šalát, nakrájané krevety, praženicu alebo zmes syrov.

Zdroj: healthline.com