Ktorý JOGURT si vybrať? GRÉCKY jogurt je kyslejší, no obsahuje veľké množstvo proteínov!


Niekto by si povedal, že je jogurt ako jogurt, no opak je pravdou. Prívlastok grécky nie je len nejaký marketing a zloženia týchto jogurtov sa značne líšia. Neexistuje však "ten zdravší", pretože každý môže byť vhodný pre niekoho iného. Poznáte aj ostatné rozdiely v týchto dvoch jogurtoch?

Jogurty sú všeobecne výborným zdrojom vápnika a proteínov. Zároveň sú veľmi ľahko dostupné, lacné a sú chutnou súčasťou nespočetného množstva receptov. Najväčším rozdielom medzi gréckym a bežným jogurtom je zastúpenie vyššie spomenutých látok. Grécky typ totiž obsahuje až trojnásobok proteínov, čo je dané spôsobom jeho výroby.

Grécky jogurt sa pri výrobe viackrát cedí a v jeho obsahu klesá množstvo mliečneho proteínu (whey), no zároveň sa zahusťuje jeho konzistencia a stúpa kyslosť. Menej mliečneho proteínu však znamená aj nižší obsah vápnika. Bežný jogurt je tým pádom redší, obsahuje viac vápnika a má sladšiu chuť.

Ktorý typ máte vy doma najradšej?

Zdroj: eatthis.com