Podľa odborníkov by ste mali raňajkovať CEREÁLIE: Poznáme aj dôvody!


Tento obľúbený pokrm je pre náš organizmus mimoriadne prospešný.

Zdroj: unsplash.com

Čoraz rýchlejšie tempo života však viedlo k tomu, že ľudia začali vynechávať raňajky z každodennej stravy, čo so sebou prinieslo hrozbu zdravotných problémov.

Súčasné vedecké poznanie nabáda k návratu k pravidelným raňajkám, ktoré by mali tvoriť približne pätinu celkového denného energetického príjmu človeka. Ich vynechanie sa totiž môže prejaviť stratou koncentrácie, ale aj zhoršením krátkodobej pamäte. Preto sú raňajky dôležité najmä pre žiakov, ktorí ak neraňajkujú, sú v škole menej sústredení a zvyšuje sa v ich prípade aj riziko nadváhy a obezity.

Prečo jesť cereálie?

Podľa odborníkov z oblasti verejného zdravotníctva sú cereálie s obsahom celozrnnej múky, zaliate mliekom či jogurtom, doplnené ovocím, pre deti ideálnymi raňajkami. Prečo? Cereálie s celozrnným obsahom totiž obsahujú všetky jedlé časti obilnín. Sú preto skvelým zdrojom vitamínov, minerálnych látok, vlákniny, škrobu a iných živín. Obsahujú aj vlákninu, ktorá sa nachádza najmä v obaloch a klíčkoch obilninových zŕn a je prospešná pre trávenie.

Vynechanie raňajok má negatívny dopad na naše duševné aj fyzické zdravie.
Aj nedávna európska štúdia mládeže vo veku od 12 do 17 rokov ukázala, že tí, ktorí pravidelne jedia cereálie, prijímajú viac vápnika ako ich rovesníci, ktorí si na raňajky doprajú niečo iné. Ich raňajky tiež obsahujú viac horčíka, vitamínov B, ako sú kyselina listová (vitamín B9), vitamín B12 alebo riboflavín (vitamín B2), a viac vlákniny.

Zdroj: TASR