Chcete pauzu od mlieka? Vyskúšajte tieto ZDRAVÉ alternatívy!


Napriek tomu, že je pre nás mlieko bohatým zdrojom rôznych dôležitých látok, jeho konzumácia môže spôsobiť niekoľko zdravotných komplikácií. Viete, čím ho môžete jednoducho nahradiť?

Ovsené mlieko

Mnohí poznáme ovsené mlieko pod pojmom "oat milk", no nie každý vie, ako jednoducho sa dá pripraviť. Ovsené mlieko môže byť skvelým doplnkom vašej rannej kávy, cereálií či iných sladkých raňajok.

Čo budeme potrebovať:

1 šálka ovsených vločiek

4 šálky vody

Ako postupovať:

Vločky nasypte do stolného alebo smoothie mixéru. Zmes mixujte 30 až 45 sekúnd. Nápoj následne preceďte cez tkaninu alebo veľmi jemné sitko. Ak chcete vyskúšať ochutené ovsené mlieko, môžete do mixéru pridať aj kakao, javorový sirup, med alebo lesné ovocie.

Ryžové mlieko

Ak sa u vás ovsené vločky netešia veľkej pozornosti, môžete skúsiť aj ryžové mlieko. Príprava je opäť jednoduchá a trvá o čosi dlhšie, ale využitie tohto nápoja je veľmi široké.

Čo budeme potrebovať:

3/4 šálky ryže

4 šálky vody

štipka soli

Ako postupovať:

Ryžu namočte do 2 šálok horúcej vody a nechajte odstáť 2 hodiny. Z ryže odlejte prebytočnú vodu a vložte ju do mixéru. Pridajte zbytok vody a štipku soli. Mixujte približne 1 minútu a následne nápoj ochutnajte. Ak vám chuť vyhovuje, preceďte zmes cez jemné sitko alebo tkaninu do nádoby a odložte ju do chladničky. Počas prípravy môžete taktiež pridať aj vanilkový extrakt, sirupy alebo med pre odlišnú chuť.