5 TIPOV pre starostlivosť o duševné zdravie


Cvičíte, zdravo sa stravujete a snažíte sa starať sa o vaše telo? Nezabúdajte ani na svoje duševné zdravie. Prinášame vám 5 tipov, ktoré vám pomôžu na ceste k väčšej pohode.

1. Majte svoje rituály

Rituály sú pre spokojný život veľmi dôležité. Už od nepamäti mali ľudia svoje rituály, ktoré ich držali v prítomnosti. Večerný kúpeľ, počúvanie hudby či čítanie pred spaním. Je len na vás, z čoho si urobíte radostný rituál.

2. Relaxujte

Relaxovať môžete pri rannej káve s novinami, po práci so šálkou čaju či rozhovormi s kamarátmi a rodinou. Doprajte si každý deň aspoň hodinu uvedomelého relaxu.

3. Športom k zdravému telu aj duši

Šport je dôležitý pre zdravé telo, no pomôže aj vášmu duševnému zdraviu. Beh či prechádza v lese sú ideálnou formou duševnej hygieny. Kedy naposledy ste boli na čerstvom vzduchu?

4. Všímajte si krásu okolo

Všade okolo nás sú tragické, šokujúce a smutné správy, s ktorými sa musíme denne stretávať. Môže byť preto ťažké udržať si duševnú pohodu. Skúste si všímať všetko krásne a pozitívne, čo vás obklopuje. Uvidíte, že tie príjemné veci prevážia nad tými ťažkými.

5. Vstávajte s úsmevom

Môže sa vám to zdať ako klišé, no úsmev na perách po zobudení je veľmi dôležitý. Vyskúšajte si každé ráno venovať jeden veľký úsmev. Uvidíte, že váš deň bude krajší.