Skvelé RADY, ako sa stať ranným vtáčaťom: Zmeňte svoj zlozvyk a choďte spať pred polnocou!


Aj vy patríte k ľuďom, ktorí nechodia do postele pred polnocou a vstávanie ich zabíja? Zmeňte to!

Zdroj: shutterstock.com

1. Choďte spať skôr

Bez ohľadu na to, či ste sova alebo ranné vtáča, spánok je pre váš organizmus mimoriadne dôležitý. Skúste ísť každý deň spať o 10 minút skôr a uvidíte, že o pár týždňov budete o 22:00 v posteli!

2. Spravte si príjemnú večernú rutinu

Naplánujte si pred spaním príjemnú hodinku, na ktorú sa budete každý večer tešiť. Meditácia, hlboké dýchanie, aromaterapia, čítanie kníh a ďalšie upokojujúce rituály vám môžu pomôcť vytvoriť príjemnú a relaxačnú nočnú rutinu, ktorá podporuje skorší štart do vášho spánkového cyklu.

3. Všímajte si pozitíva

Skoré zaspávanie má na váš organizmus mimoriadne pozitívny vplyv. Maní sa vaša nálada, pribúda vám energia a váš výkon je omnoho vyšší. Všímajte si tieto zmeny a motivujte sa nimi.

4. Pozor na modré svetlo

Iste viete, že elektronika nepatrí do vašej spálne. Modré svetlo je veľmi škodlivé a bráni vám zaspať. Ak chcete zaspať skôr, odložte telefón či počítač aspoň hodinu pred tým, ako zamierite do postele.

5. Fyzická aktivita

Počas dňa nezabúdajte na pohyb. Dostatočná fyzická aktivita je totiž dôležitá, ak chcete mať kvalitný a pokojný spánok. Vyhnite sa však fyzickej námahe tesne pred spaním - zbytočne by ste sa prebrali a nemohli by ste zaspať.

Zdroj: healthline.com