Čo oslabuje vašu imunitu?


Blížiaca sa zima zvyšuje záujem o posilnenie imunity. Čo našu imunitu ohrozuje?

Nedostatok spánku je strašiak pre vaše zdravie

Aby bola vaša imunita dostatočne silná, je dôležité, aby ste vášmu telu dopriali dostatok odpočinku. Práve počas spánku sa organizmus regeneruje a pripravuje na odolávanie vonkajším vplyvom, preto je tento čas veľmi dôležitý. Doprajte si aspoň 8 hodín neprerušovaného spánku.

Máte sedavé zamestnanie?

Po výdatnom spánku je telo pripravené aj na pohyb. Nemusíte si telo ničiť prehnanou námahou, stačiť vám bude aj prechádza na slnku či beh. Organizmus potrebuje šport a čerstvý vzduch. Aj hodina na bicykli či lekcia jógy vám iste pomôže.

Vitamín D a slniečko

Pre silnú imunitu je dôležitý aj vitamín D, ktorý je získavaný práve zo slnka. Využite tieto slnečné dni a pokúste sa načerpať maximum vitamínu D zo slniečka. Zoberte si knižku a posaďte sa na pol hodinku na slniečko.

Ani alkohol nie je vhodný

Nemusíte prestať piť alkohol úplne. Stačí, že pitie obmedzíte na pohár červeného vína trikrát do týždňa. Červené víno je navyše prospešné pre krvný obeh. Avšak prestať by ste mali s tvrdým alkoholom, ktorý je mimoriadne škodlivý.