Vaša imunita si túto jeseň prejde poriadnou skúškou. Na čo by ste nemali zabúdať?


Vedeli ste, že denne by sme mali prijať 400 mg magnézia a až 1 200 mg kalcia?

Zdroj: www.pixabay.com

Dobré fungovanie imunity je podmienené našou výživou. Väčšinou si strážime príjem vitamínov, avšak často zabúdame na dostatok minerálnych látok, ktoré je nutné pre imunitu pravidelne zabezpečiť a organizmus si ich nevie sám vytvoriť. Patrí medzi ne aj magnézium (horčík) a kalcium (vápnik). Oba tvoria základ pre imunitu, pre fyzickú i mentálnu rovnováhu. Zbavujú nás bolesti hlavy, stavov podráždenia, úzkosti a poststresového napätia.

Vedeli ste, že denne by sme mali prijať 400 mg magnézia a až 1 200 mg kalcia? Pre bežného smrteľníka ide len o nejaké čísla. Tie majú svoje "ale", ako vysvetlil profesor RNDr. Jan Krejsek, CSc., Prednosta Ústavu klinickej imunológie a alergológie Fakultnej nemocnice v Hradci Králové: "Prijaté magnézium bohužiaľ ešte neznamená vstrebané. Pre jeho efektívne vstrebanie je potrebné dostať vápnik do ideálneho pomeru 3 diely vápnika k 1 dielu magnézia. Ak pomer narušíme, telo vstrebe týchto minerálov znateľne menej."

Aby sme dosiahli potrebné denné hodnoty magnézia a kalcia, potrebujeme ich cielene doplniť. Problém je v tom, že v našom jedálničku sa v dostatočnej miere nevyskytujú potraviny bohaté na magnézium, a zároveň aj to, že jeho obsah vďaka zrýchlenej produkcii potravín neustále klesá. Môžeme zvoliť doplnky stravy, ale v nich z prítomného horčíka zužitkujeme len približne 30%. Najvhodnejším riešením sa javí príjem z minerálnej vody, z ktorej sa vstrebe až 60% minerálov do tela. Preto je pri nákupe minerálnej vody užitočné pozrieť sa na pomer týchto minerálov na etikete.

Zdroj: TASR