Može byť stres prospešný? Zistite viac


Vedeli ste, že stres môže pomôcť k rastu osobnosti?

Zdroj: shutterstock.com

  1. Chronický alebo toxický stres

Pokiaľ zanedbávame riešenie akútneho stresu a trvá dlhší čas, stáva sa z neho chronický stres. Jeho základ tkvie v rodinnej situácií, práci. Takýto stres ničí nielen vaše psychické ale aj fyzické zdravie. Vaše telo vystavujete hrozbám ako obezita, rakovina, strata pamäte či srdcovo-cievne ochorenia.

  1. Akútny stres

Najčastejší zo stresov. Dá sa opísať ako reakcia na nový podnet, či už je to chyba v práci, nový priateľ či učenie dieťaťa jazdiť na bicykli. Správne množstvo tohto druhu stresu dokáže stimulovať určité časti mozgu, ktoré majú na starosti náš mentálny výkon a napomáhajú nášmu zdraviu.

  1. Epizodický akútny stres

Pokiaľ sa akútny stres vyskytuje v epizódach, nazýva sa epizodický. Vzniká, keď sa bojíme menších vecí a negatívne dôsledky nás predbehnú. To vedie k bolesti hlavy, únave či oslabeniu imunitného systému. Tu platí, že by sme sa mali naučiť lepšie kritické situácie a zmeniť svoj postoj.