Cviky na doma, ktoré vám pomôžu na boľavý chrbát


Ako sa zbaviť bolestí chrbta z pohodlia domova pomocou jednoduchých cvikov?

Zdroj: shutterstock.com

Dvíhanie panvy

Cvik vám pomôže eliminovať bolesť krížov a posilňuje panvové dno. Je potrebné mať stále zatiahnuté sedacie svaly a robiť cvik pomaly. Na začiatku stačí jedna séria po 10 opakovaní, po čase pridáme na intenzite.

Mačací chrbát

Jednoduchým cvikom uvoľníte celú chrbticu a posilňujete svaly chrbta. Pri ohnutí chrbta smerom hore vydýchnite a pri návrate vydychujte. Opakujte 10-krát.

Kobra

Asi najznámejší cvik na chrbát spočíva v ležaní na bruchu, kde máme podvihnuté torzo rukami. Ruky sú podľa možností úplne vystreté alebo ich máme položené na predlaktí.

Mostík
Pomáha na oslabené svalstvo v dolnej časti chrbta a brucha. Trošku náročnejší cvik treba opakovať minimálne 10-krát.

Otáčanie a predkláňanie hlavy

Ľahký cvik, ktorý viete vykonávať všade, v sede ale aj v stoji. Pomáha na uvoľnenie svalstva šije a krčnej chrbtice.