Tešíte sa do postele, že idete spať. A zrazu to príde


Telo by spalo, ale myseľ ešte nie. Čo sa s tým dá robiť?

Zdroj: shutterstock.com

Vyskúšajte tieto dve metódy:

# pravidlo 10 sekúnd - vojenská metóda

Metóda trvá približne 2 minúty, ale posledných 10 sekúnd je najdôležitejších. Uvoľnite celú tvár, spustite ramená, nohy, stehná, lýtka aby ste uvoľnili napätie a ruky nechajte vedľa tela. Zhlboka vydýchnite a uvoľnite hruď. Upokojte si myseľ predstavením relaxačnej scény. 

Spočiatku to možno tak ľahko nepôjde, ale pravidelný tréning vás raz určite prekvapí. 

# 4-7-8 metóda dýchania

Ide o kombináciu dychu a meditácie spolu s vizualizáciou. Najskôr uvoľnite pery, vydýchnite, potom ich opäť stisnite a pokojne sa nadýchnite cez nos. Počítajte do 4.

Zadržte dych na 7 sekúnd. Následne hlasno vydychujte 8 sekúnd. Ste na konci prvého cyklu, ktorý 3-krát zopakujte. 

Ak cítite, že spánok prichádza skôr, nechajte telo zaspať.