PODVOD na princeznú Dianu má dohru: Moderátor, ktorý ju oklamal, je prepustený!


Len nedávno sa svetom prevalila kauza, ktorá odhalila, akým spôsobom presvedčila televízia BBC princeznú Dianu, aby jej dala rozhovor.

Zdroj: TASR

Dlho sa viedli dohady o tom, akým spôsobom Bashir presvedčil princeznú Dianu na poskytnutie rozhovoru, ktorý v roku 1995 sledovalo takmer 23 miliónov ľudí. Nezávislé vyšetrovanie prednedávnom dokázalo, že Bashir princeznú podviedol, keď jej ukázal falošné bankové výpisy, podľa ktorých platili jej najbližších spolupracovníkov bezpečnostné služby, aby sledovali každý jej krok.

Princovia William a Harry odsúdili televíziu BBC a novinára Martina Bashira za rozhovor s ich matkou princeznou Dianou po tom, ako sa ukázalo, že si Bashir zariadil stretnutie s princeznou "podvodným spôsobom", informuje agentúra AFP.

Podľa princa Williama tým "podstatne ovplyvnil" Dianine výroky a prispel k zániku vzťahu jeho rodičov. Zlyhanie BBC podľa neho tiež "významným spôsobom prispelo k strachu, paranoji a izolácii," ktoré Diana zažívala v posledných rokoch svojho života.

"Bol vytvorený falošný naratív, z ktorého BBC a iní ťažili viac ako štvrť storočia," uviedol William vo vyhlásení.

Zdroj: bustle.com

Jeho brat princ Harry uviedol, že tieto zistenia sú "prvým krokom ku spravodlivosti a odhaleniu pravdy". Nekalé praktiky médií podľa neho zohrali úlohu aj pri smrti jeho matky a trvajú dodnes.

Dovtedy neznámy Bashir neskôr urobil kariéru v amerických televíziách, kde napríklad viedol rozhovor aj so spevákom Michaelom Jacksonom. Neskôr sa vrátil do BBC, avšak minulý týždeň - tesne pred zverejnením výsledkov vyšetrovania - oznámil svoj odchod, údajne pre zdravotné problémy.

Lord Tony Hall, ktorý bol šéfom spravodajstva spoločnosti BBC v čase slávneho rozhovoru s princeznou Dianou, sa vzdal funkcie predsedu predstavenstva britskej Národnej galérie. Toto rozhodnutie urobil Hall po tom, ako boli v Británii zverejnené zverejnené výsledky nového vyšetrovania okolností vzniku rozhovoru, ktorý Diana v roku 1995 poskytla novinárovi BBC Martinovi Bashirovi.

Hall mal na starosti spravodajskú službu BBC v roku 1996, keď sa začalo prvé vyšetrovanie okolností rozhovoru princeznej Diany s novinárom Bashirom.

Najnovším nezávislým vyšetrovaním, ktoré viedol bývalý sudca John Dyson a ktorého výsledky boli zverejnené minulý štvrtok, sa zistilo, že novinár Bashir pri snahe získať rozhovor klamal a využil falšované dokumenty. Bashir totiž presvedčil Dianinho brata Charlesa Spencera, aby ho zoznámil so svojou sestrou, tvrdením, že Dianu odpočúvajú tajné služby. Ukázal mu tiež falšované bankové výpisy, z ktorých malo vyplývať, že dvaja ľudia z princezninho okolia dostávajú zaplatené za poskytovanie informácií.

Rozhovor s princeznou Dianou bol pre BBC veľkým úlovkom, keďže bol prvým, v ktorom člen kráľovskej rodiny otvorenie hovoril o pomeroch v nej. Martin Bashir bol v máji tohto roku - tesne pred zverejnením výsledkov vyšetrovania - prepustený z BBC bez odstupného.

Zdroj: TASR