Pondelok, 15. júl 2019 - Meniny má Henrich
LiveCréme de la Créme
Black - Wonderful Life
Playlist hraných skladieb

Jóga na otváranie bedier pre začiatočníkov


Či sa prechádzate v parku, nesiete nákup alebo jazdíte na bicykli do práce, bedrový kĺb na seba preberá váhu tela a umožňuje vám vykonávať všetky tieto činnosti. Na to, aby boli bedrá zdravé a svaly a šľachy flexibilné, potrebujú pohyb. Táto oblasť a jej uvoľňovanie tiež súvisí s našimi emóciami a je dôležitá pre zdravie dolnej časti chrbtice.

Bedrové kĺby a svaly
Bedrový kĺb je jeden z najväčších a najzaťažovanejších kĺbov tela. Napriek jeho veľkosti však nie je nezničiteľný. S vekom a opotrebovaním sa chrupka postupne zodiera a mizne. Taktiež svaly a šľachy v okolí kĺbu môžu byť preťažené a poškodené. Bedrové svaly majú vplyv na stabilitu panvy, ale noha sa nezačína v panve alebo v bedrách, ale oveľa vyššie. Naša pozornosť ide vlastne až k bránici, kde začína psoas.

Psoas- „sval duše“
Psoas je jediným svalom, ktorý spája naše nohy s trupom. Má vplyv nielen na fyzické postavenie bedier, kolien a stav členkov či chodidiel, ale jeho vplyv je aj na energetickej úrovni. Podľa čínskej medicíny je spojený s meridiánom obličiek, a tým sa tento sval môže stať aj akousi výživnou energetickú zásobárňou. Taoisti ho nazývajú aj svalom duše, lebo obklopuje spodný „tan-tien“ – jeden z hlavných energetických centier tela.

Flexibilita a uvoľnenie
Flexibilný  a silný psoas nás uzemňuje a umožňuje jemným energiám prúdiť svalmi, kosťami aj kĺbmi. Prvým je uvoľnenie napätia a to dosiahnete aj vďaka cvikom v nasledujúcom videu. Skúste zotrvať v pozíciách aj dlhšie, lebo uvoľňovanie svalov bude intenzívnejšie a zároveň hlbšie. Kľúčom je naša vedomá pozornosť a pomoc gravitácie.

Zdroj: Rádio Jemné



Cookies

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb a zobrazovať relevantnú reklamu. Zobraziť viac informácií. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači.