Pondelok, 15. júl 2019 - Meniny má Henrich
LiveCréme de la Créme
Black - Wonderful Life
Playlist hraných skladieb

Jóga, ktorá vás zbaví stresu


Určite poznáte starý známy výrok: „Ticho lieči.“ Poďte sa na pár minút stíšiť a dopriať si jemnú jógu, ktorú zvládnete aj po náročnom dni v práci.

Na začiatok krátka meditácia

Pohodlne sa usaďte, zavrite oči a plne sa sústreďte na svoj dych. Môžete si pustiť meditačnú hudbu, použiť esenciálny olej či zapáliť sviečku. Ak potrebujete, ľahnite si. Hlavné je, aby ste si našli polohu, v ktorej sa budete cítiť uvoľnení. Krátka meditácia alebo stíšenie pomáha lepšie zvládať stres, rozvíja kreativitu, zmierňuje stavy úzkosti a negatívne myšlienky. Pomáha zlepšovať aj fyzické zdravie, znižuje krvný tlak, hladinu stresového hormónu kortizolu a zlepšuje činnosť imunitného systému. Meditácia vedie aj ku kvalitnejšiemu spánku a pomáha chrániť človeka pred syndrómom vyhorenia či depresiou.

Všímavosť v bežnom živote

Pristihli ste sa, ako niektoré veci robíte úplne automaticky a vôbec si ich neuvedomujete, lebo myšlienkami ste úplne inde?! V rozhovore zistíte, že sa síce na človeka pozeráte, ale hlavou  ste už pri tom, ako varíte večeru alebo rozmýšľate, čo treba ešte vybaviť? Je to normálne, keďže myseľ neustále beží. Mindfulness alebo schopnosť zámerne venovať pozornosť tomu, čo sa deje v prítomnom okamžiku, sa dá trénovať. Môžete to robiť pri každodenných činnostiach, ale aj pri cvičení jógy - napr. aj tak, že pozorujete, ako sa vaše telo cíti, čo dnes potrebuje, aký pohyb sa mu žiada, čo vám robí dobre, čo nie a aspoň na pár minút denne mu to skúste dopriať.

Jóga po náročnom dni

V ďalšom videu s našou moderátorkou a lektorkou jógy Adrianou Špronglovou sa dozviete, ako spomaliť, zrelaxovať sa a upokojiť myseľ. Namaste!

Zdroj: Rádio Jemné



Cookies

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb a zobrazovať relevantnú reklamu. Zobraziť viac informácií. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači.