Left branding
Right branding

Po nákupoch máme rovnaké pocity, ako keby sme prehýrili celú noc! ;-)

Po nákupoch máme rovnaké pocity, ako keby sme prehýrili celú noc! ;-)

Tvrdí to organizácia Greenpeace.

Nakupovanie môže u človeka vyvolávať veľmi podobné príznaky, aké sa dostavia po prehýrenej noci s alkoholom, vrátane nepríjemných pocitov nasledujúce ráno!

Ukázal to z medzinárodný prieskum organizácie Greenpeace.      

Nakupovanie samo o sebe nám dodáva pozitívny impulz, pričom sa nám zvýši hladina hormónov v mozgu. Táto eufória obvykle vyprchá ešte v rovnaký deň.

"Približne 60 % nemeckých respondentov sa po nákupoch cíti 'vyšťavených'. Zhruba tretina respondentov z Ázie pociťuje po nákupe vnútornú prázdnotu," píše Greenpeace vo svojej správe.     

"Medzičasom žijeme v kultúre, v ktorej sa nakupovanie považuje za zdroj šťastia. To však nie je pravda. Po krátkej eufórii obyčajne nastupuje škaredé prebudenie," vysvetlila Greenpeace Österreich Nunu Kallerová.

Zdroj: TASR

Photo: pixabay.com

Ďakujeme za vaše názory

Stiahni si Appku a nalaď sa na rockovú vlnu kedy sa Ti zachce

Stiahnite si aplikáciu a počúvajte Jemné aj v mobile

Aplikácia rádia Jemné je dostupná v App Store a Google Play.